Moetefindt historic car trailers
Quality Made in Germany
We are professionals who specialise in developing, designing and building individual trailers for transporting historic cars. We produce all our trailers in our factory in Buchholz, near Hamburg, Germany. A product manager ensures that every one of your requirements is fully factored in and put into practice, and our sales department works closely with you to make sure you get exactly the trailer you want. Thanks to our lightweight aluminium construction, we achieve payloads of up to 2,500 kg. Many customers in this field prefer to use a rigid FTK box body to transport their valuable vehicles, as it is not just a means of transport, but also a “garage on wheels”.
Our historic car trailers
PERFECT PROTECTION FOR YOUR CLASSIC CAR
If you own a historic car, then it is very dear to you. You spend a lot of time looking after it, repair it yourself and have lots of positive memories associated with it. That's why it is totally understandable if you want to transport your vehicle as carefully as possible. Our hand-built historic car trailers are the ideal means of transporting your pride and joy thanks to their high level of safety and the particularly comfortable ride.
FTP 228 - FTP 235
Enclosed, especially lightweight vehicle transporters with a fixed covered body. The very low loading angle thanks to the Moetefindt air suspension with an integrated tilt mechanism, and the rigid aluminium tailgate ramp with a chequer-plate pattern on the tracks make it easier to load and unload vehicles with a low ground clearance. FTP 228–235 are specially developed for racing historic vehicles.
You can choose between the FTP 228, with a permissible gross vehicle weight of 2,800 kg, and the FTP 235, with a permissible gross vehicle weight of 3,500 kg. Don’t hesitate to get in touch about other weight classes.
You can find out the unladen weight and payload of your customised trailer in our configurator.
Click here for the FTP configuratorFTK 228 - FTK 235
Enclosed, lightweight vehicle transporters with a rigid box body. The very low loading angle makes it easier to load and unload vehicles, all thanks to the Moetefindt air suspension, the integrated tilt mechanism and the rigid aluminium tailgate ramp with a chequer-plate pattern on the tracks.
You can choose between the FTK 228, with a permissible gross vehicle weight of 2,800 kg, and the FTK 235, with a permissible gross vehicle weight of 3,500 kg. Don’t hesitate to get in touch about other weight classes.
You can find out the unladen weight and payload of your customised trailer in our configurator.
Click here for the FTK configuratorDarum Oldtimer-Anhänger von Moetefindt
Patentierte Luftfederung sorgt für sanften Transport
Unsere Anhänger fangen Vibrationen und Stöße ab und bewahren so Ihr Fahrzeug vor Schäden. Für den sanften Transport sorgt die von uns entwickelte einzigartige Luftfederung, die Sie nirgendwo sonst finden. Sie verteilt die Last gleichmäßig auf die Achsen, wodurch sich die Lebensdauer des Oldtimer-Anhängers deutlich verlängert. Und das Beste: Bei der Luftfederung muss lediglich 1-2 Mal im Jahr der Luftdruck kontrolliert werden. Weiterer Wartungsaufwand entsteht nicht.
Ihre Vorteile:
- Optimaler Schutz vor Vibrationen und Stößen
- Höchster Fahrkomfort und Fahrstabilität
- Längere Lebensdauer als bei Anhängern mit herkömmlicher Federung
Einfache Handhabung: Verladung in nur 2 Minuten
Unsere Anhänger für den Oldtimer-Transport verfügen nicht nur über beste Fahreigenschaften. Sie sind auch sehr einfach zu bedienen: Eine einzelne Person benötigt für den Verlade-Vorgang nicht mehr als zwei Minuten. Diese Benutzerfreundlichkeit ist Teil des Moetefindt-Konzepts , das neben Individualität und Sicherheit die maximale Effizienz beim Anhänger-Handling in den Vordergrund stellt.
Bessere Aerodynamik durch vorgebaute Spitze mit Diagonalschnitt senkt den Spritverbrauch.
Effizient ist auch der Einsatz der Oldtimer-Anhänger auf der Straße, denn die Transporter sind aerodynamisch gebaut. Mit einer diagonal geschnittenen vorgebauten Spitze lässt sich sogar eine deutliche Spriteinsparung erzielen. So bleibt der Spritverbrauch im grünen Bereich. Neben der Basisversion der Anhänger liefern wir wahlweise auch eine 30°- oder 45°-Abschrägung.
Oldtimer-Anhänger mit viel Stauraum
Wenn Sie mit Ihrem Anhänger unterwegs sind, benötigen Sie ausreichend Platz für den Transport von Radsätzen, Werkzeugen und anderen Kleinteilen. Wir integrieren deshalb auf Wunsch „Staumulden“ in unsere Anhänger. So können Sie die Radsätze zwischen den Fahrspuren verstauen und den Schwerpunkt dieses Zusatzgewichtes sehr niedrig halten. Zudem verlieren Sie so kein Ladevolumen im Anhänger.
Übrigens: Wir bieten auch Abdeckungen an, wenn einmal ein Motorrad transportiert werden soll. Sie haben Interesse an unseren Oldtimer-Anhängern? Wir beraten Sie gerne kostenlos und unverbindlich. Nehmen Sie am besten gleich Kontakt zu uns auf!